Csoportok

   

Csoport Óvodapedagógusok Dajka
Bagoly

Varga-Csécsi Annamária

Szilasi Teréz

Számunkra a legfontosabb a hozzánk nap, mint nap érkező gyermekek számára a szeretetteljes, harmonikus légkör megteremtése. Gyermekeink „Bölcs baglyok” lesznek, rengeteg játékot kipróbálnak, megtapasztalnak és a tapasztalataik útján szereznek egyre több ismeretet. Figyelünk az egyéni bánásmód során a gyermekek érdeklődésére, fejlettségi szintjére. Sokat barkácsolunk, festünk, alkotunk. Szeretünk énekelni és vidáman tölteni napjainkat. Kihasználunk minden alkalmat, hogy sokat sétálhassunk, így megismerjük a környezetünkben élő állatokat és növényeket, ezáltal megtanuljuk óvni és szeretni a természetet. A gyermekek mindennapi életében választható játéklehetőség a számítógép is, ezáltal bővülnek ismereteik és megismerkednek a számítógép használat során sokféle fejlesztő játékkal. Napirendünk alapját képezi a mindennapi reggeli beszélgető kör és a csendlecke. A kreatív játékok és az általunk készített ötletes eszközök a gyermekek egyéni fejlődését segítik elő.


Katicák

Antonyák Bernadett

Frankóné Mohi Terézia

Gaál Erika

Fontos számunkra, hogy a hozzánk érkező gyermekek jól érezzék magukat, amihez elengedhetetlen a nyugodt és kiegyensúlyozott légkör megteremtése. Mindennapos tevékenységeinket folyamatos ének-, és zene hatja át. Zöld óvodaként elsődleges feladatunk a környezet megismertetése és megszerettetése. Óvodai életünk során igyekszünk minél több „zöld” tartalmat vinni tevékenységeinkbe. Törekszünk minél több olyan programot megvalósítani, amelybe a szülőket is be tudjuk vonni. A csoport programokkal lehetőséget biztosítunk a gyermekek és szüleik számára a közösség építésére (pl. Tökfaragás, Katica nap…). A Montessori alapelveket alkalmazva, az általunk készített kreatív ötletekkel színesítjük a mindennapjainkat.

Őzikék

Fazekas Alexandra

Vighné Dán Irén

Jónás Attiláné Katika

Fontos számunkra, hogy a gyermekek életkori sajátosságait figyelembe véve alakítsuk a szokás-, és szabályrendszerünket. Meghatározó jelentősége van a csoportunkban a Montessori jellegű nevelésnek. A Montessori pedagógia egyik fontos része az önállóságra nevelés. A gyermekek sok játék közül választhatnak a hét minden napján. Szívesen báboznak, szeretik a tornát, szeretnek kézműveskedni, mesélni, énekelni. A csoport mindennapjaira, az egymásra való odafigyelés, egységesség, a családias hangulat jellemző. A vegyes csoport különlegessége, hogy a testvérek egy csoportba járhatnak, ezzel megkönnyítve a kisebbek beszoktatását. A pedagógusok és a szülők között elengedhetetlen a megfelelően kialakított partneri kapcsolat, továbbá az együttműködés, aminek alapja a kölcsönös bizalom. Számunkra nagyon fontos az is, hogy a gyermekek bizalommal forduljanak hozzánk. Törekszünk arra, hogy a gyermekeket egy szeretetteljes, nyugodt, harmonikus közösségben és testi-lelki szükségleteiket kielégítve nevelhessük. Azonban a legfontosabb, hogy a gyermekek szeressenek az Őzike csoportba járni.

Micimackó

Szántóné Barsán Krisztina

Selmeczi Ágnes

Balázsovics Ildikó

A Micimackó csoport egy montessori jellegű csoport. Mint egy igazi családban a gyermekek együtt játszhatnak, fejlődhetnek. Büszkék vagyunk arra, hogy egy szeretetteljes, befogadó közösséget alkotunk: a nagyok szívesen segítenek a kisebbeknek, a kicsik is igen hamar beilleszkednek. Megkönnyíti ezt az a hagyományunk, hogy testvérpárok járnak hozzánk.

Csoportszobánkban a játékok a montessori nevelésnek megfelelően 5 játéktérre lettek elosztva: anyanyelvi, matematikai, vizuális, kozmikus, praktikus, érzékelő. A készen vásárolt játékok mellett folyamatosan bővítjük eszköztárainkat a saját, gyakran a gyerekek közreműködésével készített játékokkal is. Nálunk teljes mértékben érvényesül Montessori Mária jelmondata: „Segíts nekem, hogy magam csinálhassam!”

Figyelünk arra, hogy a hozzánk járó gyermekeket minél többféle képen, minél színesebben fejlesszük, bővítsük ismereteiket. Az ismeretek átadása projekt módszerrel történik. A tématerveket igyekszünk a gyerekek érdeklődési köréhez igazítani, így mindig lelkesen kapcsolódnak be a közös tevékenységekbe.

Az értékorientált közösségi nevelés keretein belül kiemelt figyelmet fordítunk népi kultúránk megismerésére is. A gyerekek néptánc foglalkozáson vehetnek részt heti egy alkalommal.

Az anyanyelvi nevelés átszövi mindennapjainkat, folyamatosan jelen van. A hagyományos kommunikációs eszköztár mellett a metakommunikációra is nagy hangsúlyt fektetünk. A gyermekekkel rendszeresen feldolgozzuk élményeinket a drámapedagógia eszközeivel is.

Fontosnak tartjuk a gyermekek egészségnevelését, ezért a heti csoportos tornafoglalkozás mellett mindennapos testnevelést, lábtornát is tartunk.

Szeretnénk megismertetni gyermekeinkkel az őket körülvevő szűkebb és tágabb természetes – és épített környezetet. Számos sétát, kirándulást teszünk a környékünkön. Igyekszünk a szülőket is bevonni a csoport életébe, ezért gyakran tervezünk szülős programot is (Micimackó nap, közös barkácsdélután, közös ünnepségek, stb.)

Sün

Józsa Andrea

Kozma Gáborné

Barta Éva

Csoportunkban a Montessori jellegű nevelés valósul meg. Mindhármunknak fontos, hogy szeretetteljesen, nagy odafigyeléssel fogadjuk a hozzánk érkező gyermekeket. Sokat mondókázunk, mesélünk, énekelünk. Képesség és érdeklődés szerint alakítjuk projektjeinket. Szeretünk sétálni, játszótérre menni, ahol rendszeresen figyeljük környezetünket, kertünk madarait és a természet változásait. Hagyományaink a csoportnap, születésnapok és névnapok ünneplése, melyek színesebbé teszik mindennapjainkat. Fontosnak tartjuk a családias légkört, a családokkal való bensőséges kapcsolat kialakítását.

Vackor

Bánkutiné Makay Csilla

Pécsinger Klaudia

Karay Viktor Jánosné Noémi

Célunk, hogy a ránk bízott gyermekeket szeretetteljes, bizalom teli légkörben értő figyelemmel vegyük körül, melyek segítségével óvjuk, védjük, nevelgetjük őket, érdeklődő, vidám, empatikus, együttműködő, önálló gyermekekké. Számunkra minden gyermek egy egyéniség, akinek biztosítjuk, hogy a saját tempójában fejlődhessen. Ebben nagy segítségünkre van, hogy csoportunk Montessori jellegű csoport, ahol a Montessori módszer elemeire épülő játékok sokaságával tevékenykedhetnek a gyermekek, próbálhatják ki tudásukat, tapasztalataikat nap, mint nap, saját fejlődési ütemüknek megfelelően. Ennek a módszernek köszönhetően nagyfokú önállóságra tesznek szert, melyben maximálisan támogatjuk őket. A „Tudás Vára” egy éves projekt lehetőség minden évben az iskolába készülő gyermekek számára, mely mindig nagyon várt, izgalmas esemény. Így játékos kereteken belül biztosítjuk a tudatosan felépített, sok képességet megmozgató feladatokat, amiket kifejezetten a nagyobbak számára illetve egyénre szabottan kapnak a gyermekek.

© 2013-2018 - BUDAPEST FŐVÁROS XI. KERÜLET ÚJBUDA ÖNKORMÁNYZATA